DOGAĐANJA U VRTIĆU I IZVAN VRTIĆA

 

PEDAGOŠKA GODINA 2023./2024.

CANDIES


Odgojiteljice mješovite skupine Candies sudjelovale su u dvotjednoj edukaciji “Intensive English and Information and Communication Tehnologies “ u Dublinu, u okviru Erasmus + KA1 projekta „Learning together“. Stečena znanja i iskustva primijenile su kroz projektni rad s djecom u skupini, te uz pomoć ICT medija kroz igru potaknule djecu na usvajanje i upotrebu engleskog jezika.

Projekt je započeo u listopadu aktivnostima kroz koje su djeca usvajala spoznaje vezane uz plodove jeseni, pa sve do običaja vezanih uz englesko govorno područje (Helloween). Čitanjem slikovnice  „Incy wincy spider“ djeca su pokazala veliki interes za paucima, a prateći slikovnicu imenovali su domaće životinje i prepoznavali razlike u njihovom glasanju.

 
            

Uz slikovnicu korišten je i Bee-Bot, jednostavni podni robot, uz pomoć kojega su djeca pričala priču, učila programirati i usvajati engleski jezik. Interes djece rastao je  i donio mali podprojekt kada je paukova mreža izazvala asocijaciju vezanu uz čipku. Uz pomoć zoom tehnologije, lepoglavska čipkarica približila je djeci izradu tradicionalne čipke, a motivi čipke implementirani su u izradu božićnih ukrasa pomoću kojih je uređen prostor vrtića.
 
                                        
 

DAN MOČVARA

Kroz razdoblje od tjedan dana provedbom raznovrsnih aktivnosti u skupini „Jaglac“, obilježen je Međunarodni dan zaštite močvara i močvarnih staništa (2.2.2024.). Slikovnica „Priča o životu jednog vretenca“ bila je uvod u temu, na koju se nadovezala posjeta majke djevojčice iz skupine, koja je svojim profesionalnim znanjem obogatila spoznaje djece vezane uz močvarna staništa. Kroz model jezera djeca su spoznala kako nastaje jezero i promatrala razvoj biljaka kao što su lopoč i trstika, te upoznala životinje u Hrvatskoj kojima je močvara najdraže stanište poput Velikog trstenjaka, Kukavice, Labuda, Sive čaplje, Štuke, Patuljastog miša, Gatalinke, Vretenca, Rode. Kroz likovni izraz djeca su slikala močvaru i njezine stanare, a upotrebom pedagoški neoblikovanog materijala izradila su dva vretenca koja se nalaze u predprostoru skupine.

       

 
     

SLIKANJE LEDOM

U skupini Pčelica djeca su isprobala zanimljivu aktivnost slikanja obojanim ledom, koja je kod djece pobudila veliki interes. Kroz aktivnost djeca su upoznala način likovnog izražavanja, a istovremeno su uočavala i pratila promjene agregacijskog stanja vode (tekuće - voda, kruto - led).
 
       


"DOBRO JE ČINITI DOBRO"

U odgojno-obrazovnom radu s djecom često je naglasak na aktivnostima u kojima se govori o   važnosti zajedništva, prijateljstva, potrebi pomaganja i brige za drugoga. Ove teme osobiti značaj imaju u vrijeme adventa, kada se s djecom promišlja o načinima na koje možemo razveseliti drugoga darujući nešto od srca bez velikog materijalnog ulaganja.
Tako su i djeca i odgojiteljice skupina „Pile“ i „Ježić“ u sklopu akcije „Kad se male ruke slože-dobro je činiti dobro“, izradili čestitke koje su uz lijepe blagdanske želje dijelili sugrađanima naselja Jarun. Ovom gestom djeca su doživjela osjećaj radosti i ponosa zbog dobrog djela, a zasigurno su uljepšala dan sugrađanima u kvartu.

 
         

 
         
 

MEDENJACI

U skupini „Pile“ tijekom adventskog razdoblja provode se brojne aktivnosti vezane uz ovo blagdansko vrijeme. Jedna od aktivnosti bila je radionica ukrašavanja medenjaka, pod vodstvom majke djevojčice iz skupine. Djeca su s veseljem ukrašavala svoje medenjake, naučila nešto novo i uživala u zajedničkoj aktivnosti.
 
    


PREDSTAVE ZA DJECU

Na dan predstave u vrtiću vlada atmosfera iščekivanja, a u skupini se često može čuti rečenica "Danas u vrtiću imamo predstavu!". Za djecu predstave uvijek nose važnu poruku vezanu uz obitelj, prijateljstvo, ljubav, pomaganje drugima, rješavanje strahova, odnos prema životinjama i prirodi. Tijekom pedagoške godine u vrtiću ugošćujemo različite izvođače kazališnih predstava.

                           
 "Čovječuljak snovuljak"             "Darovi za Krispina"                     "Pahuljasta"

                         

"Pravi prijatelj"

 
IGRA PRIRODNINAMA U SKUPINI TREŠNJA

Soba dnevnog boravka djece skupine Trešnja tijekom jeseni obogaćivana je raznovrsnim prirodninama u čijem su prikupljanju sudjelovala djeca, roditelji i odgojiteljice. Prikupljeni materijali poput različitih veličina i oblika bundeva, kukuruza, kestena, oraha, žireva, lješnjaka, graha, lišća i dr. bili su poticaji za dječje aktivnosti. Djeca su imala priliku učiti nazive pojedinih prirodnina, uspoređivati njihove veličine, imenovati boje, opažati teksture i mirise. Maketa šume omogućila je upoznavanje šumskog staništa (biljni i životinjski svijet) i obogaćivanje dječje spoznaje.
 
       
 
Preciznost pokreta i okulomotorna koordinacija poticana je kroz aktivnosti slaganja prirodnina po zadanim linijama, prenošenjem senzoričkog materijala žlicama i pincetama, punjenjem, pražnjenjem i presipavanjem iz čaša i posuda različitih veličina i oblika, te uporabom škarica. Vizualna percepcija poticana je aktivnostima razvrstavanja prema kriteriju boje, umetaljkama prema vizualnom predlošku, te pokrivaljkama s brojčanim oznakama. Prikupljene prirodnine korištene su i u likovnim aktivnostima.
 
        


      
 

JESENSKA SVEČANOST U KUĆI ZVONIMIR

Nakon pripreme i raznovrsnih aktivnosti s jesenskim plodovima, djeca i odgojiteljice kuće Zvonimir pozdravili su jesen pripremom jesenske svečanosti i izradom maštovitih kruna i jesenskih ukrasa.
Za djecu su pripremljene raznovrsne aktivnosti: skupljanje lišća određene boje, traganje za jesenskim obilježjima – gljive, lišće, kesteni, istraživanje bundeve, likovne aktivnosti i natjecateljska igra prenošenja kestena na žlici.
  
            

Za sam kraj događanja, odgojiteljice kuće Zvonimir za djecu su pripremile i izvele predstavu prema slikovnici „Djed i repa“.      

         

I djeca iz skupina u Krešimiru i Dori tijekom mjeseca listopada istraživala su i manipulirala jesenskim plodovima kroz raznovrsne poticaje i aktivnosti. Kao zahvalnost za plodove jeseni održana je jesenska svečanost kroz brojne aktivnosti i natjecateljske igre s naglaskom na plodovima jeseni: izrada svečanih kruna, medalja od lišća i grančica, prenošenje kestena na žlici, kotrljanje bundeva oko prepreka, runjenje kukuruza, gađenje češerom u metu, vješanju lišća, skupljanju lišća u košaru, skakanju u vrećama te plesu s jabukom.
Na kraju svečanosti djeca su se počastila jesenskim plodovima koje su pripremile vrtićke kuharice.

 
               


          
 
HRVATSKI OLIMPIJSKI DAN I TJEDAN MOBILNOSTI
 
Tijekom rujna odgojitelji su u odgojno-obrazovnom radu s djecom aktivno obilježili Hrvatski olimpijski dan i Tjedan mobilnosti. S djecom se razgovaralo o značenju i važnosti Hrvatskog olimpijskog dana, olimpijskim sportovima i simbolici olimpijske zastave. Također razgovaralo se o važnosti bavljenja sportom i zdravim stilovima života.
Odgojiteljice objekta Krešimir i Dora su za djecu vrtićkih skupina  pripremile poligone i punktove s različitim aktivnostima i pokretnim igrama: poligon prepreka, gađanje u metu, kuglanje, hokej na travi, skok u dalj, padobran, skok u vrećama, povlačenje konopa, štafeta i  „Graničar“ i „Između dvije vatre“.
 
 
      

    
 
Tjedan mobilnosti odgojiteljice, djeca i treneri sportskih skupina Simba i Vjeverica obilježili su na poligonu kroz aktivnosti u kojima su korišteni bicikli i romobili koje su djeca donijela od kuće. Ovom prilikom zahvaljujemo roditeljima na suradnji.
     


PEDAGOŠKA GODINA 2022./2023.
CANDIES
 
Tijekom pedagoške godine djeca i odgojiteljice skupine „Candies“ istraživali su Irsku, njezinu kulturu, običaje i jezik. Krajem godine organiziran je Irish fest na kojem su djeca kao mali irski vilenjaci (leprechaune) kroz tradicionalnu priču i ples prezentirali roditeljima zanimljivosti Irske.
 

 
Na samom kraju godine, gospodin Aleksandar Knežević, otac djeteta iz skupine i trener Kajak kanu kluba „Matija Ljubek“ omogućio je djeci posjet klubu i na taj način upoznao djecu s osobitostima ovog sporta, prilikom kojega su imali čast susresti olimpijca Valenta Sinkovića. Vožnja posebnim čamcem zvanim Dragon boat omogućila je djeci upoznavanje flore i faune jezera u neposrednoj blizini vrtića -  žabe, male kornjače, čaplju, procvale lokvanje i lopoče.  Nezaboravni dan završio je piknikom i druženjem djece i odgojiteljica na jezeru Jarun. Na kraju ove zanimljive pedagoške godine  Candiesima želimo uspješan odlazak u školu i lijepo sjećanje na dane provedene u vrtiću uz poznatu englesku izreku - Break a leg!
 
    
 

DAN PLANETA ZEMLJE
 
Tijekom proteklog tjedna djeca i odgojitelji obilježavali su Dan planete Zemlje kroz različite aktivnosti, s ciljem jačanja svijesti o važnosti očuvanja prirode i okoliša kako u neposrednom životnom okruženju svakog pojedinca, tako i na globalnoj razini.
U objektu Zvonimir upotrebom prirodnih i recikliranih materijala djecu se poticalo na kreativnost i stvaralaštvo kroz igru, govorno, likovno i glazbeno izražavanje. Na taj način kroz likovne aktivnosti djeca su kreirala zastavu, upotrebom instrumenata istraživali su zvuk, manipulacijom pedagoški neoblikovanim materijalom izrađivala su društvene igre i mobile koje su zatim koristili u igri, u pričaonici na otvorenome čitali su slikovnice i slušali priče, dok je u skladu s održivim razvojem postavljen hotel za kukce, kako bi djeca mogla promatrati i istraživati život kukaca.

 
                 
  
         


VATROGASCI U VRTIĆU
 
U okviru rada na temi vezanoj uz različita zanimanja, djecu su posjetili vatrogasci DVD Jarun. U razgovoru s njima djeca su saznala što sve rade vatrogasci i u kojim situacijama izlaze na intervenciju, čuli su kako zvuči upaljena sirena, vidjeli kako izgleda vatrogasno vozilo i oprema koju vatrogasci koriste za gašenje požara, spašavanje unesrećenih s visine ili iz vozila. Uz pomoć vatrogasca djeca su uključivala sirenu u vatrogasnom vozilu i držala šmrk s vodom za gašenje vatre.
 
     
  
            
 
   
 

INTERAKTIVNA RADIONICA
U suradnji s Goethe Institutom, kazališna pedagoginja i jezična didaktičarka  Kata Szilvia Bartalis, održala je u skupini Pflaume interaktivnu radionicu pripovijedanja priča na njemačkom jeziku pomoću Kamishibai (kamišibaj) kazališta. Djeca su s velikim zanimanjem pratila slikovito pripovijedanje priče " Das kleine Ich bin Ich", uživljavala se u različite uloge i aktivno sudjelovala u dramskim, glazbenim i plesnim elementima priče, ponavljanjem riječi na njemačkom jeziku. 
 
         
 

FARMA
 
U periodu od studenog 2022. do siječnja 2023. godine  u skupini "Potočnica" proveden je projekt "Farma". Projekt je potaknut dječjim interesom za domaće životinje s ciljem razvoja jezično-govornih kompetencija djece. Djeci je ponuđeno mnoštvo aktivnosti i poticaja, a sve je započelo prostorno-materijalnim uređenjem predprostora i sobe dnevnog boravka.

Kroz igru s raznovrsnim poticajnim materijalom, te manipulacijom kocaka-puzzli u centru građenja djeca su usvajala nazive domaćih životinja i njihovu prehranu. Na taj način potican je razvoj fine motorike, pažnje, koncentracije i rješavanje problemskih situacija. Kroz pokretnu igru potrage za domaćim životinjama, potican je razvoj motorike i spoznaje, a djeca su povezivala nazive domaćih životinja i njihovo glasanje.
 
           
 
Kroz tjelesnu aktivnost gađanja u metu, djeca su usvajala način prehrane domaćih životinja, učila su poštivati pravila igre (stajanje na oznaci za vrijeme bacanja loptice), a potican je i razvoj strpljivosti (čekanje na red). Djecu su osobito veselile aktivnosti kojima se poticao senzomotorički razvoj, kroz zadovoljavanje dječje potrebe za istraživanjem vode, leda i rastresitog materijala (pijesak, piljevina).
 
           


LIKOVNI UMJETNICI
 
Odgojiteljice skupine Candies u odgojno-obrazovni rad s djecom uključile su kartice likovnih umjetničkih slika kao motivaciju za stvaranje priče. Interes djece za likovna djela svjetskih umjetnika iskorišten je kao poticaj za aktivnosti u skupini. Prvi umjetnik o kojem se razgovaralo s djecom bio je Vincent van Gogh i njegovo djelo “Zvjezdana noć”. Kroz dječje filmove i klipove dostupne putem online mreža, djeca su  saznala informacije o njegovom životu i vremenu u kojem je živio, proradili su pojmove  boja, kontrast i pejzaž.
            
 
Nakon Van Gogha razgovaralo se o Pablu Picassu i kubizmu. Kao skupina ranog učenja engleskog jezika za upoznavanje Pabla Picassa korištena je slikovnica “Little people, big dreams- Pablo Picasso”. Upoznavajući Picassa djeca su naučila razliku između porteta i autoportreta, te su izradila vlastiti autoportret.
 
       
 
Piet Mondrian i njegova djela poslužila su kao uvod za izradu krinki u stilu Mondrianovih primarnih boja i linija. Djeca školski obveznici okušala su se u slaganju lego kockica, interpretiranjem slikarevih djela. Inspirirani radom Mondriana djeca su izradila čestitke povodom Valentinova.
 
               
 
 
        
 
Kako je interes djece rastao, organiziran je odlazak u knjižnicu Gajevo gdje su djeca čula i vidjela još neke zanimljivosti vezane uz likovnost. Gđa. Jasna Landsky pokazala je djeci knjige vezane uz umjetnost koje nisu dostupne za posuđivanje izvan knjižnice. Djelatnici knjižnice djeci su poklonili knjižicu o djelima Vincenta van Gogha, a djeca će naslikane autoportrete posuditi za izložbu u knijžnici.


 
 SKUPINA PČELICE
 
Dani kruha, jesenska svečanost
                        
Sve počinje dolaskom jeseni i osmišljavanjem poticaja i aktivnosti od strane odgojiteljica, kroz koje djeca istražuju i stječu nova iskustva upotrebom svih osjetila.
U aktivnostima za Dane kruha naglasak je bio na igrama miješenja, gnječenja, trganja i valjanja plastelina s ciljem razvoja vještina fine motorike, tao da su u kreativnoj igri nastajali oblici raznih boja i veličina.

 

 
 
Pripremajući se za jesensku svečanost djeca su postavljala različita pitanja koja vežu uz aktivnosti koje vide i u kojima sudjeluju kod kuće. Najčešće su to aktivnosti vezane uz kuhinju i obitelj. Zajedničkim trudom roditelja i djece nastale su jedinstvene krune  od lišća, kestena i kukuruza za proslavu jesenske svečanosti.  U aktivnosti su se uključili i roditelji - gđa. Kosalec za djecu je pripremila domaći plastelin, a gđa. Bogdan, prehrambeni tehnolog s djecom je pripremala tijesto iz kojeg su izradili fina peciva ispečena u vrtićkoj kuhinji.

 
               
 

SKUPINA CANDIES
 
Meet Zak and Amy
 
Skupinu Candies u kojoj se provodi program ranog učenja engleskog jezika „posjetile“ su dvije lutke - majmun Zak i zečica Amy. Djeca su prema izgledu lutaka iznijela svoja mišljenja o njihovoj dobi, manama i vrlinama. Dječja procjena bila je da obje lutke imaju sedam godina. Zak je po mišljenju djece neustrašiv, hrabar, pametan i lukav, dok je Amy uplašena, sramežljiva, ali prijateljski raspoložena.
 
  
Kako bi saznali što više o lutkama, djeca su koristila pitanja Tko? Kada? Gdje? Problem? Što se dogodilo? Koje je rješenje? Kraj!. Na taj način djeca su stvarala vlastitu priču nadopunjujući jedni druge. Nastalu priču djeca su ilustrirala, napisala tekst i izradili slikovnicu. Uz Upotrebom navedenih pitanja svako dijete je znalo ispričati priču.
 
     
 
     
 
  
Amy i Zak preko vikenda ostajali su sami u vrtiću. Odgojiteljice su razgovarale s djecom i predložile da novi prijatelji preko vikenda provedu vrijeme u društvu djeteta iz skupine. Djeca su prihvatila ideju i tako su započele nove avanture u skupini Candies. Ideju su prihvatili i roditelji. U putnom koferu uz Amy i Zaka nalazili su se šiljilo, olovke u boji i bilježnica. Svako dijet nacrtalo je što su sve radili tijekom vikenda, a roditelji su dali pismeni opis događanja. Povratkom u vrtić, djeca i odgojiteljice razgovarali su o vremenu i aktivnostima tijekom vikenda s novim prijateljima.
 

 
HRVATSKI OLIMPIJSKI DAN
 
Svake godine 10. rujna obilježava se Hrvatski olimpijski dan. U objektima Domagoj, Krešimir i Dora odgojiteljice su s djecom provele raznovrsne aktivnosti u skupini i na vanjskim prostorima vrtića. Razgovaralo se o vrstama sportova i njihovim specifičnostima, te o značenju Olimpijskih igara. Na otvorenim prostorima vrtića odgojiteljice su pripremile različite vrste vježbi i poligona, te mogućnost sudjelovanja u skoku u dalj, hokeju na travi, trčanju i hodanju s preprekama, skakanju u vrećama, vođenju lopte, igre padobranom, provlačenju kroz prepreke i štafeti. Sudjelovanjem u sportskim aktivnostima djeca su razvijala sportski duh, zabavljala se i učila o važnosti poštene igre (fair play).
 
     
 
     
 
     


 
 
PEDAGOŠKA GODINA 2021. / 2022.
 
VESLAČKI KLUB TREŠNJAVKA
 
Djeca i odgojiteljice skupine Tratinčica posjetila su Veslački klub Trešnjevka na SRC Jarun, gdje ih je dočekao gospodin Aleksandar Vukojičić, koji je ujedno i roditelj djeteta iz skupine Tratinčica. Pod njegovim vodstvom djeca su obišla hangar s čamcima i veslačkom opremom, pogledala trening profesionalnih veslača, i upoznali trostrukog osvajača olimpijske medalje, poznatog hrvatskog veslača, gospodina Damira Martina. Poznati sportaš s djecom je razgovarao o važnosti bavljenja sportom za ljudsko zdravlje, te o životu profesionalnog sportaša.
Nakon obilaska uslijedila je vožnja jezerom u "Zmajevom čamcu" u prisustvu trenera KKK "Matija Ljubek", gospodina Aleksandra Kneževića. Djeca su uživala u vožnji jezerom i upoznala Jarun iz sasvim nove perspektive, tako da su se puni dojmova vratili u vrtić i prepričavali iskustva s Jaruna.
Ovom prilikom želimo zahvaliti gospodinu Aleksandru Vukojičiću i gospodinu Aleksandru Kneževiću na prekrasnom danu koji će djeca i odgojiteljice dugo pamtiti.

 
       


KAJAK KANU KLUB MATIJA LJUBEK 
 
Odgojiteljice i djeca skupina Puž i Candies posjetili su Kajak kanu klub Matija Ljubek na ŠRC Jarun, a dočekao ih je gospodin Aleksandar Knežević. Djeca su upoznala veslanje kao sport, razgovarala s trenerima koji su odgovarali na dječja pitanja, a neka djeca pokazala su interes za bavljenje tim sportom. Nakon dogovora i kratkih priprema djeca su imala priliku veslati u „Zmajevom čamcu“. Tijekom vožnje upoznala su krajolik jezera, kao i biljni i životinjski svijet. Na samom kraju održana je utrka dvaju „Zmajeva čamca“ u kojoj su djeca pokaza svoj sportski duh, a oduševljenje i dojmove posjete, djeca su prenijela kroz likovni izričaj.
 
        


MEĐUNARODNI DAN OBITELJI U SKUPINI SUNCE
 
Međunarodni dan obitelji, u skupini „Sunce“ obilježen je izradom obiteljskog okvira. Nakon crtanja svoje obitelji pomoću raznovrsnog materijala djeca su pažljivo i uz mnogo truda ukrasila okvire unutar kojeg su stavili svoj crtež.
 
          
 
        
 

TRŽNICA JARUN

 
U sklopu obilježavanja Dan grada Zagreba u svibnju, djeca skupine Tratinčica istraživala su znamenitosti, legende, kulturu i tradiciju našeg grada. Saznala su kako je Zagreb dobio ime, kako je izgledao u prošlosti, a kako izgleda danas.
U šetnji naseljem obišli su tržnicu Jarun, gdje su djeca vidjela i imenovala proizvode koji se mogu kupiti na tržnici, te razgovarala s prodavačima. Obišli su pekaru, ribarnicu i cvjećarnu.

 
                   
 
Na povratku u vrtić svratili su do knjižnice Staglišće i posudili slikovnice koje će čitati u vrtiću, te zastali pored crkve Sveta Mati Slobode i razgledali spomenike u neposrednoj  blizini.
                    
 

POSJETA KNJIŽNICI
 
Odgojiteljice i djeca skupine Pflaume posjetili su knjižnicu Staglišće i na taj način proširili vlastita iskustva, a ujedno su prezentirali što rade u vrtiću. Djecu je dočekala knjižničarka, koja ih je na zanimljiv i bajkovit način provela kroz prostor knjižnice i upoznala sa njezinim sadržajima. Upoznali su različite vrste slikovnica, zanimljive knjige i encikopedije u kojima se mogu pronaći odgovori na mnogobrojna pitanja. Djeca su pokazala interes za ponuđene sadržaje koje su znatižljno pregledavali, međusobno uspoređivali, prepoznavali, imenovali.
 
U ugodnom i opuštenom okruženju izveli su dva igrokaza i otpjevali pjesmicu na njemačkom jeziku. Na taj način djeca su pokazala kako se kroz stvaralački process u odgojno-obrazovnom radu upotrebom štapnih lutki radi na poticanju usvajanja novih riječi i jednostavnih rečeničnih konstrukcija na njemačkom jeziku, te njihovoj  primjeni u svakodnevnim životnim  situacijama. 

     
 
Djeca su prihvatila poziv da se učlane u knjižnicu, te na taj način postanu njeni stalni članovi, tako da sada u knjižnicu odlaze sa svojim roditeljima, kojima zahvaljujemo na podršci odgojiteljicama u provedbi odgojno-obrazovnog rada s djecom.

PROLJEĆE U VRTIĆU
 
Dolaskom toplijih proljetnih dana s djecom se provode brojne aktivnosti vezane uz uočavanje i praćenje promjena u prirodi koja nas okružuje. Na taj način kod djece se potiče razvoj pozitivnog odnosa i odgovornost prema biljnom i životinjskom svijetu u našoj okolici.
U skupini Tratinčica djeca su promatrala klijanje, kukce te sadila cvijeće i jagode koje će krasiti vrtićko dvorište, a isto tako razgovarali o načinu svakodnevne brige za posađeno bilje.
 
        
 
U skupini Puž provodile su se aktivnosti vezane uz praćenje rasta i razvoja sjemenke graha. Proučavanje enciklopedija o biljnom svijetu, djecu je potaknulo da sami izrade plakat o uvjetima potrebnim za rast biljaka. Djeca i odgojiteljice oslikali su tegle u kojima će se pratiti rast zasađenog povrća - rajčice, zelene salate, mrkve.
           
 
Tijekom šetnje do jezera Jarun, djeca i odgojiteljice skupine Ježić promatrali su promjene u prirodi, imenovali cvijeće na obližnjim livadama, izrađivali krune od maslačka i promatrali mnogobrojne kukce. Osobiti dojam na djecu je ostavio leptir šarenih boja, kojega su slikala po sjećanju nakon povratka u vrtić.

 
          


PROJEKT: KARNEVAL U EPIDAURU
 
Suradnja djece skupine Tratinčice iz DV Jarun i djece skupine Svrdonice iz DV Konavle nastavila se pisanjem pisma. U jednom pismu djeca DV Konavle poslali su poklon - slikovnicu o djetinjstvu poznatog hrvatskog slikara Vlahe Bukovca, rođenog u Konavlama.Za odgojitelje i djecu skupine Tratinčice, slikovnica je bila poticaj za niz istraživačkih aktivnosti o Vlahi Bukovcu koje su dovele do zajedničkog projekta „Karneval u Epidauru“. Odgojiteljice dviju skupina osmislile su virtualnu suradnju skupina tijekom veljače u tri susreta putem Zoom platforme. Kroz projekt djeca su saznala zanimljivosti o životu i djelu Vlahe Bukovca, tradiciji karnevala u Cavtatu, te upoznala s ICT tehnologiju i njezine mogućnosti.

Za prvi virtualni susret Tratinčice su se pripremale istraživanjem literature i informacija dostupnih na internetu, izradile se plakat o Vlahi Bukovcu, a suradnjom s roditeljima i psihologinjom vrtića prikupljeni su slikarski štafelaji kako bi djeca upoznala slikarski pribor.
 
             
 
Djeca su slikala, učila o slikarskim tehnikama i stvarala svoja likovna djela. Djeca su saznala razliku između portreta i autoportreta, kao i razliku odnosa pejzaž i akvarel.
          
 
U sklopu projekta nastao je i video, u čijem su snimanju djeca skupine Tratinčica posebno uživala. Video je poslan djeci skupine „Svrdonice“, kao dio pripreme za prvi virtualni susret. Djeca DV Konavle pripremila su video vodič kroz muzej, kroz koji su Tratinčice upoznale kuću Vlahe Bukovca i njegova djela koja se tamo nalaze. 

Na drugom virtualnom susretu kustos muzeja u Cavtatu, djeci je pojasnio izgled i značaj kostima Dominal koji se nalazi i na Bukovčevoj slici „Karneval u Epidauru“. Slika se nalazi u Kneževom dvoru u Cavtatu, a trenutno je izložena u Galeriji Klovićevi dvori u Zagrebu. Nakon prezentacije, nastavljena je online likovna radionica na kojoj su djeca izrađivala i ukrašavala krinke raznim materijalima i ukrasima, pokazujući bogatstvo dječje mašte i kreativnosti.

 
    
 
Tijekom trećeg virtualnog susreta djeca obje skupine maskirala su se prema vlastitim željama. Međusobno su se predstavili pjevanjem prigodnih fašničkih pjesama i plesom pod maskama.

 
     
 
Zajedničkom suradnjom na ovom projektu djeca su proširila spoznaje o različitim dijelovima naše zemlje, tradicijskim običajima i kulturi naših krajeva. Kroz istraživanje tematike poticana je dječja kreativnost i maštovitost, djeca su osvijestila vrijednost različitosti među nama, razvila ponos na ono što su naučili, oslikali, izradili, snimili, otpjevali i prezentirali drugima upotrebom suvremene tehnologije.

Vrijedno je spomenuti da zahvaljujući kreativnosti i profesionalnosti odgojiteljica,  ova suradnja pokazuje da se i u izazovnim vremenima kada je zbog pandemije teško ostvariti oblik suradnje uživo na licu mjesta, zahvaljujući suvremenoj tehnologiji ipak možemo čuti, vidjeti, surađivati i stjecati vrijedna i zanimljiva iskustva u komunikaciji s vrtićima diljem Hrvatske.

MAŠKARE
 
Tijekom veljače u skupinama Suncokret i Ježić odgojiteljice su s djecom provodile aktivnosti jačanja pozitivne slike o sebi, prepoznavanje i imenovanje emocija te provodile aktivnosti vezane uz njihovu samoregulaciju. Fašničke aktivnosti omogućuju djeci suočavanje sa strahovima, te isprobavanje različitih načina nošenja i svladavanja istoga. Fašnik je obilježen likovnom radionicom izrade krinki, plesom uz brojne fašničke pjesme i izborom  maski u nekoliko kategorija, čašćenjem krafnama i lutkarskom predstavom „Šumski maskenbal“ u izvedbi odgojiteljica.
 
              
 

STEAM
Od prosinca 2021. godine, skupina "Puž" sudjeluje u eTwinning projektu "STEAM is everywhere". U projekt je uključeno 6 skupina iz različitih zemalja  - Estonije, Češke, Turske, Malte i Hrvatske. Ciljevi projekta vezani su uz poticanje razvoja dječjeg logičkog mišljenja kroz različite načine rješavanja problema, te razvoj interesa djece za STEAM područja učenja.
Kroz STEAM aktivnosti, koristeći različite materijale i tehnike djeca su osmišljavala i konstruirala srce kao simbol ljubavi. Upotrebom različitih materijala - 
magneta, lego-kocki, papira, kartona, štapića i plastelina, djeca su istraživala statiku, dizajnirali, gradili, konstruirali i modelirali. Na taj način potican je razvoj dječje mašte, kreativnosti i samopouzdanja.
 
           

PTICE
 
Tijekom mjeseca siječnja u skupini Simba provodi se projekt „Ptice“. Jedna od aktivnosti bila je izrada hranilica za ptice od pedagoški neoblikovanog materijala i prirodnina. Djeca i odgojiteljice postavili su hranilice na drveće u okolici vrtića, kako bi tijekom šetnji okolicom s vremenom mogli provjeriti stanje hranilica i po potrebi izraditi nove.
 
      
 
PISMO
 
Kreativnost i profesionalnost odgojiteljica skupine Tratinčica, pokazuje da se i u ovim izazovnim vremenima može ostvariti zanimljiva suradnja s odgojiteljima iz drugih vrtića diljem Hrvatske.
Odgojiteljice skupine Tratinčica u provedbi aktivnosti s djecom u svojoj skupini, povezale su se s odgojiteljima iz DV Vladimir Nazor iz Daruvara i DV Konavle iz Dubrovnika. Kroz brojne aktivnosti u kojima su sudjelovala, djeca su učila kako se pišu pisma, što se može napisati i poslati u pismu, te koja su pravila pristojne komunikacije.
Tratinčice su osmislile tekst kojim su predstavili sebe i svoju skupinu, vrtić i grad. Uz pismo, prijateljima iz Daruvara i Dubrovnika poslali su i mali poklon u obliku kamenčića pričalica koje su sami oslikali. Djeca i odgojiteljice pismo su odnijeli na poštu i tom prilikom saznali što je sve potrebno da bi se pismo poslalo, a gospođa iz Hrvatske pošte odgovorila je na veliki broj dječjih pitanja.

 
          


   

 
Nakon poslanog pisma, djeca su nestrpljivo čekala odgovore iz Daruvara i Dubrovnika. Povratna pisma koja su stigla na adresu skupine Tratinčica, razveselila su djecu, a suradnja se nastavlja  kroz aktivnosti u kojima će Tratinčice više saznati o osobitostima i znamenitostima Dubrovnika, te o karnevalskoj tradiciji tog kraja.

ZIMSKI SPORTOVI
 
Zbog epidemioloških uvjeta u vrtiću trenutno ne organiziramo posjete profesionalnih sportaša i prezentacije različitih vrsta sportova. Zbog toga su snage u prezrentaciji udružila djeca skupina Simba i Vjeverica, treneri, te roditelji. Uz brojne izrađene plakate zimskih sportova i donesenih rekvizita, treneri su djeci približili specifičnosti i zanimljivosti skijanja, snowborda, sanjkanja i hokeja na ledu.
 
        

JUDO
 
Sportske skupine i dalje nastavljaju s prezentacijama različitih sportova. Danas je bila riječ o judu. Obzirom da djeca u slobodno vrijeme izvan vrtića treniraju različite vrste sportova, s veseljem su svoje vještine prezentirali prijateljima u vrtiću. Tako su djeca iz sportske skupine "Simba" koji treniraju judo prezentirali osnove tog sporta djeci iz skupine "Simba" i "Vjeverica." Prezenatciju sportskih vještina popratili su plakatima koje su izradili uz pomoć roditelja, te se roditeljima zahvaljujemo na trudu i suradnji.

 
      
 
 

POSJETA KNJIŽNICI STAGLIŠĆE
 
U skupini Tratinčica "Mjesec hrvatske knjige" obilježen je suradnjom s knjižnicom Staglišće. Ispred knjižnice djecu i odgojiteljice je dočekala knjižničarka, koja je s njima razgovarala o bajkama i pričama, ponašanju u knjižnici i odnosu prema knjigama te ih potaknula da zajedno s roditeljima dođu i učlane se na dječji odjel knjižnice. Isto tako djeca su u vrtić ponijela kofer sa slikovnicama koji je za njih pripremljen u knjižnici.
Nakon čitanja priča iz putujućeg kofera, 
djeca su oslikala svoje najdraže književne likove, a njihovi radovi izloženi su u knjižnici Staglišće u razdoblju od 10.11. do 01.12.2021.

Isto tako odgojitelji skupine sudjeluju u Erasmus+ KA2 projektu "The Power of Reading", kojim se promiče vrijednost i moć čitanja u radu s djecom.
 
        
 
     
 
JESENSKA SVEČANOST
 
Nakon niza različitih aktivnosti i događanja koje odgojitelji provode s djecom u ovom dijelu godine, skupine u objektu Krešimir pripremile su Jesensku svečanost i na taj način još jednom zahalili na obilju plodova kojima nas jesen daruje.

Kroz poticaje pripremljene od strane odgojiteljica d
jeca su stjecala spoznaje o količini i težini važući jesenske plodove, uspoređivali, pridruživali, svrstavali i razvrstavali jesenske plodove, grančice i lišće prema veličini, boji, obliku, oslikavali stabla, dramatizirali priču "Tri jabuke s bakina ormara", igrali pokretne igre, pjevali i plesali. 

Od prikupljenog lišća, plodova i sjemenki, izrađivane su krune, vijenčići i jesenske haljine. Na kraju svečanosti, svaka se skupina počastila slasnim jesenskim plodovima koje su pripremile vrtićke kuharice.
 
          

 
       


SVJETKI DAN JABUKA
 
Svjetski dan jabuka obilježava se 16. listopada. U vrtiću ga obilježavamo kroz raznovrsne aktivnosti koje odgojitelji provode s djecom: razgovaramo o jabukama - vrste, izgled, tekstura, miris, pričamo priče ("Tri jabuke s bakinog ormara", "Priča o jabukama"..), dramatiziramo uz pomoć scenskih lutaka, pjevamo pjesmice, radimo voćnu salatu i štrudlu s jabukama. Tako su i ove godine odgojiteljice i djeca sportske skupine Vjeverice napravila štrudlu s kojom su se počastili nakon ručka.
 
       

 

STRUČNO USAVRŠAVANJE DJELATNIKA
 
U Rovinju je 8. i 9.10.2021.  održana 10. godišnja konferencija voditeljica i voditelja programa podrške roditeljstvu "Rastimo zajedno" - Stručna podrška roditeljima i različiti konteksti roditeljstva na kojoj su prisustvovale ravnateljica Snježana Vusić-Kodvanj, pedagoginje Kristina Martinko Rutić i Branka Fočić, te psihologinja Neda Vac Burić.

Na konferenciji je predstavljen projekt „Rastimo zajedno mini“  - serija od 6 tematskih interaktivnih online predavanja, koja će u svojim vrtićima provoditi 60 dodatno educiranih voditelja.
Radionicu na kojoj je predstavljen "Rastimo zajedno mini" vodila je psihologinja našeg vrtića N. Vac Burić, zajedno s kolegicama i koautoricama ovog projekta - psihologinjama I. Sošić Antunović iz DV Sušak Rijeka, S. Pribelom-Hodap iz DV Viškovo, G. Mišćenić iz DV Opatija i M. Jeić iz DV Vrbik i R. Belas Milanković iz DV Tatjane Marinić iz Zagreba.

Projekt „Rastimo zajedno mini“  nastao je u vrijeme pandemije Covid-19 , kada su epidemiološke mjere onemogućile su provođenje grupnih aktivnosti podrške roditeljima „u živo“ u trenutku kada je ta podrška bila zaista potrebna radi novih uvjeta u kojima su mnogi roditelji bili suočeni s epidemijom, izolacijom, radom od kuće, školom/vrtićem od kuće, i dodatno potresom. 
Unatoč pandemiji, skupina od šest psihologinja iz različitih vrtića krenula je u avanturu kreiranja interaktivnih predavanja „Rastimo zajedno mini“ u online okruženju s ciljem dostupnosti širem krugu roditelja. Teme predavanja su: "Trebaju li djeca granice?", "Samo se igra!? - Važnost igre za cjeloviti dječji razvoj", "Mediji i djeca", "Emocionalne kompetencije djece", "Izljevi bijesa kod djece" te "Kako pomoći djetetu da postane odgovorno i samostalno".


"RZ mini" online predavanja provodila su se od listopada 2020. do svibnja 2021. Na njima je sudjelovalo 30-tak roditelja DV Jarun, uz još 1.800 roditelja i stručnjaka diljem Hrvatske. Predavanja će se i dalje nuditi zainteresiranim roditeljima, s dopunom novih tema kako bi podrška roditeljstvu bila trajno dostupna što široj javnosti.
Nadamo se da se vidimo na idućem „RZ mini“ ciklusu u vrtiću Jarun koji kreće uskoro!


Program „Rastimo zajedno“ provodimo u našem vrtiću od 2014. godine (voditelji/ice su psiholozi N. Vac Burić i T. Miljak, pedagoginje K. Martinko Rutić i B. Fočić i odgojiteljice J. Miletić i A. Grzela), a do sada smo proveli devet ciklusa osnovnog Rastimo zajedno programa, dva Kluba očeva i tri Kluba roditelja.
Isto tako u vrijeme lock-downa u travnju 2020. godine ponudili smo radionicu koju smo osmislili i kreirali za „stare“ roditelje iz prijašnjih Rastimo zajedno ciklusa pod nazivom „Kako smo u pandemiji i nakon potresa“.


 
   
 
 
TJEDAN MOBILNOSTI
 
Povodom obilježavanja tjedna mobilnosti u petak 1.10.2021. trening skupine Vjeverica održan je na otvorenom prostoru vrtićkog dvorišta. Kroz uvodnu elementarnu igru djeca su zagrijala mišićne skupine i pripremila tijelo za aktivnosti koje slijede: abeceda trčanja, biciklistički poligon i poligon prepreka jednostavnih motoričkih struktura. Zahvaljujemo roditeljima koji su od kuće donijeli romobile i bicikle pomoću kojih su djeca odrađivala vježbe pripremljene od strane trenera.

   
 














 


 
         
                                             


              
 


 

 








 
 
 

 

 
            
 
 









 

Ispiši stranicu